måndag 21 mars 2011

En upplevelse!

Ja nu har jag kommit hem från min resa. Var framme vid kliniken klockan 9,45 och fick komma in direkt, in i ett litet bås och klä av mej allt utom trosor och strumpor och på med en vit rock. När jag bytt om frågade jag lite försiktigt om det fanns en toa, var lite nödig efter att suttit i bilen en stund. Jo da men då fick jag vackert gå ut och genom väntrummet där det satt flertalet som fick en anledning att dra på smilbanden :)Ja ja det bjuder jag på var skönt att tömma blåsan.

Väl tillbaka gick vi i in MR rummet shit vilken grej, blev tilldelad öronproppar och fick lägga mej på en brits med huvudet i en slags u formad skål, fick på men hörselkåpor med inbyggd radio (fick välja kanal)därefter fäller de ner ett galler över mitt ansikte "Hanibal Lector släng dej i väggen". Nu börjar det obehagliga jag färdas uppåt och innåt det är väldigt trångt, men blunda och några djupa andetag så dröjde det inte länge förrän jag var helt avslappnat. Kommer inte ihåg hur länge jag var där inne men jag kom ut och nu var det axeln som skulle röntgas, samma procedur bara att denna gång var jag så avslappnad att jag HÖR coh HÄPNA somnar i detta oväsen. Ljudet går att liknas med att någon skjuter k-pist och ett wowande ljud med slagtrumma effekt gånger 100 ;)Men iaf där ligger jag och slumrar sött, varpå proceduren blir klar och jag tvärvaknar av att jag hör en röst samtidigt som jag åker ut ur trumman. Effekten dröjer inte jag sprätter till med hela kroppen, och möts av en gapskrattande röntgenassistent som finner det mycket lustigt att jag lyckas somna. Själv var jag lite för omtöcknad för att uppskatta hennes förtjusning just där och då :) Men när jag sedan vaken står och klär om inser jag att jag nog bjudit på dagens bästa skratt, generös som jag är delar jag även med mej till er.

Sedan körde jag till Karlstad för att följa med dottern på en förberedande grej inför något lite mer obehagligt, mer om det längre fram. Vi passade på att åka så hon fick göra sig fin i håret och att vi fick något till livs. Jag lovar att jag kommer inte ha några problem med att somna i kväll.
Ha det så gott, bjuder på en låt som jag hörde på första vändan i MR, andra har jag inget minne från :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar