onsdag 30 mars 2011

Röntgen svar!

Ja då har jag fått reda på vad MR röntgen visade. Har diskbråck i nacken vilket de helst inte opererar detta är orsaken till att mina händer domnar och att jag upplever stickningar i fingrarna. Sedan har jag en muskelfästes skada i axeln vilken är orsak till mina svårigheter att lyfta. Min förträning är inte i ett direkt akut skede, vilket är bra för jag slipper operation. Kommer få hem mina svar så jag kan ta dem med till sjukgymnasten, prognosen verkar kunna bli bra. Är mycket nöjd nu är det bara att gasa på och följa de rekommendationer jag kommer få av sjukgymnast och sedan kommer jag bli som ny igen...eller iallafall nygammal :) Är ju lite konstigt jag upplever min axel som största problemet och nu visar det sig att min nacke är värst ?!? Där ser man!!! Kan ju tillägga att min kropp är ganska sliten efter helgen, har nog i mitt fall rubbat både här och där...revbenet känns men det har även tillkommit lite andra kroppsdelar som vill hävda ersättning för brutalt hanterande. Men nu skall jag ta denna ursäkt till kropp och promenera lite i det vackra väder vi har. Och se fram mot den vår som är på väg, vår resa upp till stugan i morgon. Det skall bli så skönt att få njuta lite av Härjedalen. Bjuder på lite bilder sen helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar