tisdag 29 mars 2011

Rättvisa skipas!

Ja då har jag varit på tingsrätten, nu väntar vi dom. Dottern blev i sommar oprovocerat påhoppad och nerslagen av en annan tjej. Är så förbaskade trött på att människor inte kan respektera andra, när dottern berättade om händelsen och vilka vittnen som fanns på plats tyckte jag att hon skulle göra anmälan. Visade sig att den tilltalade hade fler punkter på sin lista. Hon var en surmulen korpulent tjej med en stick och brinn attityd, kände lite medlidande för hennes mor som satt ett par stolar bort från oss. Vad hon får för dom vet vi inte ännu eftersom de skulle behandla övriga punkter efter att vi gått, men den kommer inom några dagar.
Dotterns vittnen bestod av en dörrvakt och en polispatrull, som båda sett hela händelsen. Den tilltalades uttryck över varför! Det svartnade?!? Jag frågar mej vart har den så kallade spärren tagit vägen? Är det ok att misshandla en annan bara för att det svartnar? Vart finns respekt inför andra? Vad ger någon rätt att lyfta sin hand mot någon? Kan säga att det svartnade när jag satt och lyssnade på det kvalificerade skitsnacket om "var berusad och missuppfattade" då undrar jag va fan den 5 fönsterrutorna hade gjort? Nä dagens ungdomar blir tyvärr curlade till ansvarslösa känslotrubbade skitungar som inte äger respekt inför sig själv eller andra. Nej man kan inte bara skylla på föräldrarna, nehe men vilka är det som har ansvar för sina avkommor? Om inte jag ger mina ungar kunskap om moral och etik vem skall det då? Ta tid och lyssna på ungarna, lägg er i, köp inte allt rakt av ifrågasätt, och framför allt var förälder inte kompis! Och lyssna på magkänslan den har oftast rätt oavsett vad ungarna säger!
Nej nu skall jag power walka bort min frustration över gränsöverskridande respektlösa huliganer, som kostar samhället en h-vetes massa pengar. Pengar som jag och andra med arbete jobbar och sliter för!
Bjuder på en filmlåt!

1 kommentar:

  1. Otroligt bra skrivet Helene, kan bara hålla med dig.Det gäller inte bara de unga, skitungarna blir vuxna och tar med sig samma beteende in i vuxenlivet.....

    SvaraRadera