tisdag 8 mars 2011

Feriekolloni..

Idag kommer Max att få åka iväg på feriekolloni! Goda vänner till oss i Lekvattnet ville gärna avlasta oss, och få lite sällskap till Beisla. Valet av hund var lätt Max älskar Beisla, och nu kommer han få följa henne i skidspåret varje dag i ca tre veckor. Skönt för honom att få arbeta för arbeta är vad han vill och är bäst på.

Tänk om man vore ekonomiskt oberoende! Eller åtminstånde bara behövde jobba på sommaren, det hade varit nått jobba 3 månader på sommaren och 3 månader under vintern. Efterlyser en arbetsgivare som har lust att anställa mej till mkt bra lön maj-juli och november-januari...Vilken dröm va!
Ja drömma kan man alltid göra, men vissa drömmar blir bara en dröm medans andra går i uppfyllelse. Och jag kommer fortsätta att drömma, för utan mina drömmar blir nog vardagen ganska grå och trist. Brukar skylla mina drömmar på att jag är våg, att drömma om små förbättringar och kreativa små lösningar. En typsik ouppnålig dröm jag har är att vinna på typ lotto, vilket alltid kommer vara en dröm eftersom jag inte ens spelar varken lotto eller något annat! Men vem vet en dag kanske en kupong råkar trilla ner i mitt knä :D
Ha en drömmande tisdag, bjuder på ett citat av Tom Bradley " Den enda som hindrar dig från att uppfylla din dröm är du." Och en bild som Alexander tagit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar