lördag 29 oktober 2011

Bedårande!

Vackert väder! Solen skiner frosten ligger vit på marken, detta är höst de!
Idag skall jag iväg och göra min första helg sedan i sommar, känns på ett sätt skönt men samtidigt tråkigt. Nåja kommer ju bara göra en helg var fjärde vecka så det är jag rätt nöjd med.
i går gjorde jag som sagt ingenting vilket innebar att jag tog och städade nedervåningen, var och handlade samt gjorde en djup dykning i tvätthögen. Nu känner jag att jag med gott samvete kan åka iväg och jobba 25 timmar.
Skall strax börja med maten funderar på älgfärslasange, det är mumma det.
Ingen har väl undgått att jag har ett brinnande intresse för musik, så JA jag följer både idol och true talent. Och jag måste säga att Laila Bagge såg verkligen vacker ut,  och jag gillar att hon faktiskt inte följer dessa 1800 tals fanatikerna som anser att man inte kan jobba för att man fött barn. Tänk att vissa kvinnor är sådana trångsynta bitterfittor, nej stå på er alla glitterbrittor och gör det som ni själv vill för mår vi bra mår även barn och gubbe bra :)
Ha nu en glittrig lördag, bjuder på gårdagens bästa bidrag enligt mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar