söndag 9 oktober 2011

Gnällig!

Ibland blir jag lite irriterad över hundhållningen, är jag ute med mina hundar uskattas att andra håller sina hundar hos sig själva. Vet inte hur många gånger som vi blivit förföljda av andras doggar. Eller när en 150 kg karl måste tvinna sitt koppel runt lyktstolpar när vi möts. Hur vore det om man Nr 1 gav F*N i att gå med pensinärssnara "flexikoppel" syftet är de latas genväg till att tro att hunden får motion av att springa sicksack över vägen. För guds skull träna lydnad på hunden så skall ni se att ni får mycket trevligare turer tillsammans. Och ett annat tips om ni inte klarar öka farten gå lite längre och passa på att träna lite hjärngympa på hunden så blir den trött...... Jag tillåter inte mina hundar att hälsa på andra, och inte sjutton drar de ikull mej när jag mötar andra. Men det är otrevlig att alltid måsta vara på vakt pga andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar