tisdag 11 oktober 2011

Soon!

Idag går jag på em/natt och i morgon åker jag upp till paradiset. Om nu inte det skall börja krångla till sig, har ju lagt in om tjänstledighet för länge sedan. Men nu fick jag reda på att chefen inte beviljat eftersom hon inte vet om det finns vikarier, så igår satt jag och krångla så nu har jag två vikarier att tillgå ifall att. Ett råd om du inte vill sälja din själ till djävulen börja aldrig jobba inom vården. För privatliv är ingen självklarhet från det att du skrivit under ditt anställningsintyg. ;)
Men alla yrken har sina brister! Nog om detta.
Igår var jag allt annat än piggelin, trött och matt så det blev en riktig latardag. Men nu stiger solen stor och varm så idag blir det till att träna lite innan jobbet.
Tänkte bara påminna mej själv och även dej där ute, att vi har mycket att vara tacksamma för. Ibland slås jag av att vi "jag" har lätt att ta saker för givna. Men ibland händer det saker som gör att vi "jag" vaknar till och inser att livet är en underbar gåva. Så varför inte sluta att leta fel och brister, varför inte våga glädjas över andra oavsett framgång eller inte. Så nu till dagens visdomsord. " Den som bara söker fel kommer endast fel hitta." bjuder på en låt av underbarnet Maria Mena feat Mads Langer.
Denna låt är så otroligt vacker och har en text som får strupen att snöras ihop och ögonen vätskas. Just love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar