onsdag 16 juni 2010

Blogg och planering

Inte alltid så lätt att hinna med, det är lite mycket fix och jobb att få tiden att gå ihop ibland. Nu har jag en sådan period då det saknas lite av tid, känner mej fortfarande inte i fas efter helgens sömnbrist. Igår jobbade jag dagen och var hemma runt fem, mötte upp han som hjälper oss med att avverka lite skog. Vi har ytterligare ett litet område som skall ner, hade trott att det inte var så stort att vi behövde tillstånd men tyvärr överskred det minsta måtten som är på 50*100 km2. Vår planering för just det området är att vi skall försöka få till en naturlig fågelbiotop, så när träden är borta kommer vi att markbereda och så. Hur stort hela området kommer bli vet vi inte ännu, vi har ju en del angränsande mark som utgör betesmark samt myr och lite stenravin. Men jag hoppas att vi kan få till en bra blandbiotop där fåglarna kommer trivas, risken är att även räven kommer trivas. Men då får vi anledning att börja samla på oss lite rävskinn :) Vår biotop kommer vara öppen för de som vill träna sin hund och jag kommer även ta emot hundar för träning och kurs verksamhet.

Men just nu har jag fullt upp med att planera sommarens kurser, vi är först ut med valpträff/kurs. Sedan har vi två helger i juli då vi kommer ha kurs i samarbete med NGK's skogssatning det skall bli spännande. Någon gång hoppas jag att få tid över till att samla markägare samt viltvårdsområdet så vi kanske kan få igenom skogsprov. Men dt ligger i framtiden, nu tar vi en sak i taget. Det vi väntar på nu är svar från Jämtland angående fågeljakten, gubben går inte en meter utan kartan över jaktområdena. Vi hamnade i mitten av lottningen bland alla som anmält intresse.

Måste bara säga att jag mår ganska gott just nu, jag har härliga människor runt mej som stöttar och bryr sig både gamla och nya vänner. Jag har blivit bättre på att skydda mej själv från energikrävande relationer, vilket gör att mitt focus blir riktat på det jag har intresse av och det leder automatiskt till välmående.


Ha en välmående onsdag, bjuder på ett citat av Jean-Jacques Servan-Schreiber " Man måste tro på utopier för att kunna förverkliga dem."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar