torsdag 3 juni 2010

Snart natten

Idag har jag fixat och trixat lite, men nu har oturen kommit tillbaka. Är nått vajsing med vattenpumpen. Den startar inte, så skall jag ha vatten måste jag ner i pumphuset och peta på nån grej. Men som sagt det är sommar och det gör inte så mycket, så länge som det är sol ute.....
Idag satsade jag även på att försöka dämpa det vita på mina ben, tog en madrass och la mej på backen. Hästarna går ju och klipper gräsmattan så de fick hålla mej sällskap, och det gjorde dom de stog som två livvakter på varsin sida av mej. Slumrade till en kvart och när jag öppnar ögonen står de fortfarande kvar, snacka om att vara en i flocken. Buffy har haft ett litet bad äventyr. Eya har varit med i skogen och kollat avverkningen, Max har badat i ån och hjälpt mej att stängsla lite, skulle behöva en stark som kunde hjälpa mej slå ner ett par stolpar...min starke kommer inte hem förrän nästa helg. Skall gå igenom älvhagen i morgon, mycket som skall fixas när man har häst och gård.
Nu skall jag gå och sova, så jag orkar med allt pyssel. Ha en god natt.



Här har avverkningen börjat.

Vår fina älv som rinner genom bynBuffy solar efter bad

Ett med strömmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar