tisdag 29 juni 2010

Lugnet före

Stormen, håller på att lösa boende logistik runt kursen till helgen. Vårt praktiska vandrarhem är bokat för bröllop, får en känsla av att de inte vill dela med ett gäng hundkursare. Men som tur är står det tomma stugor lite överallt, så det löser sig. Jag håller också på att försöka få hem rapphöns, vilket blir den svåraste biten. Jag jobbar onsdag och torsdag, hon vi köper av bor i Örebro och jag har 20 mil enkelväg. På torsdag har jag även fått tid för Buffy till veterinär eftersom jag är lite orolig för hennes framben, gubben är i Göteborg och jobbar denna vecka vilket innebär att om han inte hinner hem måste jag klona mej själv. Jaja det löser sig säkert, det viktigaste är att kursen blir av och att vi får en super trevlig helg vilket jag är säker på att vi får.
Avverkningen är föresten avklarad, nu skall vi gå över med röjsåg för att få bort sly sedan skall stubbar bort det skall plöjas och sås. Och när allt detta är gjort kommer vår fågelbiotop vara klar. Känns spännande att kunna utveckla kursandet och träningarna, kommer att bli en fin möjlighet att erbjuda.

Ha en erbjuden tisdag, bjuder på ett citat av Sydney J. Harris " Den rätta tiden att koppla av är när man inte har tid med det."

1 kommentar:

  1. Önskar att jag kunde hjälpa till vännen! Men det är lite svårt då jag bor så långt bort:-)) Hoppas verkligen det ordnar sig med tassen.. stackars liten :-( KRAM KRAM

    SvaraRadera