fredag 4 juni 2010

Dagsverk

Det har jag gjort idag, har gått igenom hagen som går ner mot älven. En granne till oss äger den marken och för gick han med grästrimmer för att hålla det i schack, han har insett att hästarna gör ett kanonjobb och han behöver inte slita. Vi är super glada för man får aldrig tillräkligt med bra bete. De som har den angränsande marken är nyinflyttade och det har gjort en jättefin bro över älven. Men när de fixade ordning bron var tydligen vår hage ivägen, istället för att säga till oss hade de klippt av tråden och kastat undan stängselstolparna. Men efter några timmars arbete med att trassla ut tråd slå fast stolparna är hagen som ny. Mina blondiner kommer att få börja beta där nästa vecka. Då är det bara att ge sig på nästa hage.


I morgon kommer voltaren gel vara min bästa kompis, mina leder tar fruktansvärt med stryk när jag släggar stolpar. Men det är i morgon, idag är idag och solen skiner och livet leker :) duschen väntar.


Ha en lekande fredag kväll.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar