onsdag 2 juni 2010

Undrar

Om man som människa mår bra när hon/han far med osanning och skitprat, tror hon/han verkligen att man kan komma undan med att svärta ner andra för att försöka framhålla sig själv. Finns det verkligen så korkade människor att hon/han tror att en vänskap kan baseras på något så kränkande. Det värsta är att det finns människor runt som lapar i sig av vad en sådan senstionslysten person vräker ur sig.

Så länge som människor lyssnar och tiger, får dessa människor livskrafen till att fortsätta kränka, förtala under sin resa till bekräftelse. För det är nog det allt handlar om, se mej jag är en liten värdelös person vars enda väg till att bli omtyckt är att manipulera, infiltrera för att slutligen förpesta andra.

En sak vet jag att min hund Eya mår bra och hon är en väldig älskad hund precis som mina andra hundar, och skitprat om mina hundar tar jag som ren avundsjuka.

Nu har jag några lugna dagar fram tills nästa måndag, då börjar mitt nya jobb. Jag skall börja med att jobba kväll/natt, skall blir spännande farmför allt välbehövligt för plånboken.

Ha en välbehövlig onsdag, bjuder på ett citat av Helmut Schoeck " Den missunnsamme tror att han kan gå bättre om grannen bryter benet."


En underbar välkomstkomité när man går ut :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar