lördag 19 juni 2010

Bröllop och minnesdagar

Idag den 19/6 är det 18 år sedan jag och min man gifte oss. Det är lite våra dag, nu kommer vi alltid bli påminda om vår dag pga. Viktoria och Daniel. Även om de är kungligheter av börd, var vi kungligheter bland våra vänner och släkt.



Men eftersom det även är en kunglig dag, kan jag även bjuda på en anekdot, när jag var 17 år följde jag med till den kungliga jaktstugan i Jämtland. Där jag skulle vara servitris, eftersom det var jubileum så var även svenska kungen med på ripjakten. Som sig bör fick vi regler om HUR vi skulle tilltala kungen mm. Men som en ung värmlands jänta tappade jag bort allt som hade med vett och etikett när han blöt och smutsig kom in i köket efter en dag på fjället. Och utbrister " kan ja få ta ett kort på dej?" får till svar " så här!". Lyckades även få kort på trappen när kungen skulle åka när han spanar efter helikoptern.

Jag hade en mycket trevlig vecka och detta var min första kontakt med ripjakt. Och för er som tror att kungen är en tråkmåns kan jag berätta att min upplevelse var en varm och humoristiskt person.

Ha en kärleksfull humor dag, bjuder på ett citat av Friedrich Wilhelm Nietzsche " Han som inte kan ge, kan heller inte känna. " Och bilden som jag skrev om.


2 kommentarer: