måndag 14 juni 2010

Bortglömd

Nej jag glömde inte bort bloggen igår men jag var tyvärr helt utsliten. Som jag skrev i tidigare inlägg gick jag på mitt 25 timmars pass. Eftersom vi nattetid har jour innebär det att vi av 12 timmar skall kunna sova 6 om det är i ett sträck eller inte tar arbetsgivaren ej hänsyn till. Saker inträffade som gjorde att jag inte hade någon möjlighet att sova, vilket innebar att jag jobbade vaken från 1500 - 1600 (1300) då kom en kollega in tidigare. Nu är det inte så att om jag börjar jobba 1500 , så sover jag inte till 1400 utan jag går upp i vanlig tid runt 0700. Vilket innebar att när klockan 0700 på söndag hade jag varit vaken i 24 timmar, och skall då med tanke på sömnbrist kunna utföra ett bra och säkert arbete. När avbyte kom hade jag varit vaken på mitt arbete i 22 timmar och min kropp 30 timmar.

Eftersom jag även har ett liv utanför jobb, hade vi gäster hemma på söndag. Vilket innebar att min vaken tid tillslut blev 39 timmar.

Min sömn i natt har inte varit så bra jag har sovit men oroligt, det som är värst är att min ledvärk är beroende av bra rutiner och jag kan säga att denna vecka har inte varit snäll mot min kropp.

Har denna vecka jobbat 3 nätter och har fått sova en, om det fortsätter kommer jag inte orka. För att ha vaken natt för 31:- i timmen är det inte värt, min hälsa och mitt privatliv är värt så mycket mer än ett jobb som suger musten ur mej.

Skall bli intressant att höra om/hur chefen anser att vi skall fortsätta. Har sökt chefen idag så jag hoppas att hon tar sig tid att ringa upp.

Enligt arbetstid lagen, får man inte överstiga 14 timmar på en 24 timmars period opps jag gick 8 timmar mer..... Tror ni att jag kommer få ersättning ?

Ha en utvilad måndag, bjuder på ett citat av Benjamin Disraeli " Rättvisa är sanning i aktion "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar