onsdag 21 juli 2010

Gruppstöd

Mitt arbete är ett nytt uppdrag, och det betyder att arbetsgruppen är nybildad. Vi jobbar under ganska hård psykisk press, men vi har på mycket kort tid blivit en väldigt bra grupp. Vi kan ventilera och få ur oss utan att någon agerar den goda samariten och alltid skall svälja alla förolämpningar och verbala påhopp. Alla vet vi att det inte är personligt, men det är viktigt att få och kunna erkänna både för sig själv och för gruppen att det kan bli jobbigt ibland. Sedan jag började inom detta yrke är det nog också första gången jag känner att vi alla i gruppen är ärliga mot varandra och oss själva, ingen försöker verka bättre än någon annan och vi har en rak och ärlig kommunikation Det är skönt, det gör att det bli lättare att arbeta och att stämningen bli bra. Resten av dagen skall jag greja lite men hundarna eftersom jag jobbar hela helgen, går av måndag morgon. Hade tänkt försöka få tid hos en frisör, ser för tillfället ut som en gammal sliten ryamatta i håret. Att gå till frisören är ett riktigt tråkgöra, ända tills jag sitter i stolen då är det bara njutning.
Ha en njutningsfull onsdag, bjuder på ett citat av NN " Gör det du tycker om och tyck om det du gör."

Foto Alexander

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar