fredag 2 juli 2010

Hinseberg nästa

Har efter jobbet varit på road trip, jag har gjort en fantastiskt resa. Eftersom dagens bilar är utrustade med fartkontroll, har jag på senare år utvecklat ett beroende av dessa. Eftersom jag är av naturen en obotlig fortkörare, och det finns roligare att lägga pengar på än böter. Något som slog mej när jag ligger och puttrar fram i lglig fart är att de flesta som skall köra om gör det precis innan vägen blir smal igen.

Nu skall jag berätta om en situation när jag körde med hästtransport för att lämna mitt sto till hingst. Jag ligger och kör, det kommer en i full fart men tyvärr så börjar vägen att smalna av innan han/hon hinner fram. Saktar volvon ner? nej ökar och tränger sig emellan, våra backspelgar touchar varandra. Sånt kan göra mej vansinnigt arg. Eftersom min road trip var minuter ifrån Hinseberg pratade vi och skrattade åt vad som kan driva en människa dit :)

Ha en galet kriminell natt, bjuder på ett citat av Konfucius " Den ädle ställer krav på sig själv, den simple ställer krav på andra."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar