torsdag 15 juli 2010

Allt har en mening!

Ibland sker möten som har en större mening. Har fått en vän som jag fått genom en hobby, vi delar även ytterligare passion. Den har jag haft i många år, och har genom mina år mött många härliga individer. Det som är fantastiskt är att vännen skaffat ett föl som innehåller alla av mina favoriter :) Feikir frá Hafsteinsstödum, Raudur frá kolkuosi, Gustur frá Holi, Ofeigur frá flugumýri. Jag själv har ägt 3 olika individer med dessa fäder/förfäder, och att få en kombination av alla dessa legendarer i en och samma individ WOW......tölt, pass, trav, exteriör, vilja, fart vad mer kan man önska. Jag kan bara säga grattis, och även om jag inte besitter egenskapen avundsjuka måste jag erkänna detta är en dröm som jag själv inte skulle tackat nej till. Som om inte detta vore nog så har den lilla en blup en bit över medel och kommer att ha något i aveln att göra.
Som sagt allt har en mening och att vi möttes och lärde känna varandra, gör att jag även får förmånen att följa mina drömmars häst från föl till vuxen. Tack

Ha en drömmars dag, bjuder på ett citat Ryskt ordspråk " Avundsjuka ögon blir aldrig mätta"

Bjuder på en bild av min fd Elding vom Neuland och hennes Eldkvika från Nole, Elding linjeavlad med Ofeigur frá flugumyri, Eldkvika, Gustur frá Holi.

1 kommentar:

  1. Tack själv:-)) Hi hi.. ja Helené allt har en mening, och vem vet... det kanske inte dröjer allt för många år så har du en liten en:-)) Nu håller vi bara tummarna att min lilla tjej lever upp till förväntningarna:-))

    SvaraRadera