måndag 26 juli 2010

Skönt

Nu är mastodon veckan avklarad, 67,5 arbetade timmar gjorda. Nu gör jag endast två pass denna vecka onsdag/torsdag och det skall bli väldigt skönt med vila. Nu skall jag fortsätta mitt pysslande inför eftermiddagens begivenhet ;) hoppas bara att vädret blir bättre så vi kan få ha en mysig kväll framför grillen. Skall träna lite hundar idag också, skall ta bilen och köra uppför humsjöbackarna Eyas favorit löpa. Sist jag var iväg stod det en norskbil de glodde så de tappa ögonen. Först kommer Eya i fullfart och efter kommer jag i bil, anaerob träning. Aerob är kätting och cykel/pawtreckker, hmm tänker ni nog säkert. Vad vet hon om träning som har så mycket övervikt ;) ja en hel del. Har inte alltid varit överviktig, men jag har heller inte nått motivation ännu för att ta tag i det. Vad är då skillnaden, anaerob är mjölksyreträning dvs. maxfart kort distans, aerob är syreträning dvs långdistans med syresättning av muskler.

Nu skall jag bädda iordning för våra gäster, skall bli så kul att tjattra häst och hund under kvällen.

Ha en tjattrande måndag, bjuder på ett citat av Buddha " Vänskap är enda boten mot hat och den enda garantin för fred."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar