torsdag 22 juli 2010

Förskyld :(

Kände redan igår att det inte stod rätt till...alltså värre än vanligt :) Var och power walka och fick knappt luft, eftersom jag är astmatiker blir det extra jobbigt. Det tar extra lång tid innan syremättningen är klar och pulsen kan stabilisera sig och andningen normaliseras Skulle vilja att de som lyfter sina ögonbryn pga min andning borde prova att andas genom ett litet sugrör, då skulle även ni få chansen att uppleva vilken ansträngning endast andningen är. Väder påverkar min astma också nu är det extra jobbigt med varm fuktig luft, jag märker ändå en stor skillnad från tiden som rökare till nu.
Men jag är ju lite stönig " mitt ångermanlänska påbrå " så jag gick två turer, andra vändan pressade jag ännu hårdare. Var på två ställen där jag fick kippa efter luft för jag klarade inte dra in lika mycket som går åt. Nu kan jag ångra på min stöninghet, men vi skall vara optimistiska för en dålig start på förmiddagen kan vända och bli till något bra under eftermiddag.
By the way så skall jag iväg och frisera mej, välbehövligt för mitt hår är för tillfället väl bedrövligt. Frisören får nog lov att andvänd sig av magi om hon skall få ordning på eländet, fick under förra hösten ett infall och klippte bort håret i en väldigt kul frisyr. Jag behövde det då men nu känner jag att jag vill tillbaka, är tyvärr inte en person som orkar fixa med håret. Men jag behövde den breaken då men nu kan jag gå tillbaka till min vanliga tråkfrisyr fast med en twist.

Ha en dag med twist, bjuder på ett citat av Count Leo Lev Nikolgevich Tolstoy " Alla tänker på att förändra världen, men ingen tänker på att ändra sig själv."

Foto Alexander

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar