onsdag 1 december 2010

Friskheten håller i sig

Även nu har vi nått ner till -20, risken att inte vakna när man går ut är obefintlig. Det riktigt biter i kinder och nästipp, men hellre detta än pluss och regn. Idag går jag på mitt sista pass för veckan, och det skall bli skönt. I morgon väntar en spännande dag, men som tur är det några timmar efter det att jag gått av natten. Har lite funderingar över när jag skall fixa lite julklappar, har inte riktigt kommit överens med mej själv om när. Illa! Men det blir nog jul ändå, en sak vet jag att jag vägrar stressa inför jul. BTW så jobbar jag natt och går av på julaftonsmorgon och sedan jobbar jag i ett sträck juldag till annandag. Min ledighet kommer till nyår och det är för mej viktigare att fira något nytt, spännande blankt blad.
Blev förresten lite ledsen idag när jag läste tidningen, en underbar person har hastigt gått bort bara 55 år. Hon var lärare och en av de mest empatiska personer jag någonsinne stött på, med mycket kunskap och egagemang har hon guidat sina elever med. Fruktansvärt, men vissa människor är för goda för denna värld och hon var en av dom. Lycka till på färden. Ha en omtänksam onsdag, bjuder på ett citat av Nalle Puh.
"Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar