onsdag 22 december 2010

Kallt så in i

-27,5 är faktiskt för kallt, och min inre temp når snart kokpunkten 39,5 visade min temp i morse. Jag mår blää rent ut sagt, jaja har fått andra bekymmer också. Som sagt att vara ständig gräsänka suger när man är sjuk och allt faller i bitar.

Denna gång är det diskmaskinen som sagt upp sig, att det skall vara så svårt med pålitligheten idag ;) Och jag tillhör den ekonomiska personligheten vilket innebär att jag diskar när den är full !?! Nu idag skall jag avverka den gigantiska disk som vi samlat på oss, sedan skall jag försöka dra fram maskinen och försöka lokalisera vad som ev. kan vara felet. Vad är det man brukar säga "bra kvinna reder sig själv":) Men jag hade önskat att jag sluppit vara sjuk, allt blir så mycket jobbigare och att få nått vettigt gjort när ögon/näsa rinner och hostar vid minsta rörelse...
Nu är jag bra gnällig, men det är ok att tycka synd om sig själv när man alltid måste möta motstånd ensam fast man valt att dela sitt liv med någon annan. Tänk om man hade en gubbe som kom hem varje dag istället för bara på helgen?!? Tänk så utvilad man skulle kunna vara, tänk vad mycket man skulle få gjort. Jaja nu lever vi som vi gör och tids nog kommer vi säker få se mer av varandra än vad vi kanske önskar;)
Nu skall jag ge mej i kast med värsta disken....urk...

Ha en ognällig onsdag, bjuder på ett citat av Elmer Leterman " Det bästa sättet att hitta en hjälpande hand är i slutet av din arm."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar