tisdag 14 december 2010

Förklaring

Nu när jag har fått 100% beräftelse på mitt förra inlägg, kan jag gå ut med en förklaring.
I natt när jag släppte ut hundarna för natta pinken i hundgården, blev det efter en stund ett fasligt oväsen. Mina hundar skäller om det kommer någon, och jag brukar kunna gissa rätt vem det är eftersom de har olika skall för olika hundar/personer.
I natt fick jag rysningar, störtade ut och flickorna störtade in, Max morrade med skräckblandad ilska/rädsla. Röt åt han att komma och i samma ögonblick fick jag se en stor (hund) ge sig av, den stannar på vägen och jag står som förlamad och bara tittar och undrar vad jag skall göra för att frysa tiden så jag kan få en bild eller väcka gubben. Börjar vissla åt den och han/hon vänder sig om och lommar iväg. Rusar upp och väcker gubben och vi kastar oss i bilen för att se om vi kan följa spåren. Tyvärr är det för mörkt, men idag har jag haft besök av kunnigt folk som kollat spåren och de bekräftar det jag visste till 99,5 % det var en varg.
Vargen skall vara i skogen de skall inte gå in på våra gårdar och hota våra tam djur, och sedan blir jag upprörd över när förståsigpåare proklamerar om saker de inte har någon förståelse/kunskap om.
Jag vet inte allt om vargen, men en sak är säker den skall inte ränna runt bland våra gårdar. Och skulle en varg skada mina djur, skulle jag inte tveka. Även om det är längre straff än för ett människoliv....Idioti
Bjuder på en länk där man kan läsa om de hundar som måste sätta livet till för att vargen skall få råda fritt. Klicka på bilden

2 kommentarer:

  1. Packa väskorna , sälj o flytta till stugan, där kommer aldrig vargen att bli ett stort problem...

    SvaraRadera
  2. Ja, tanken blir mer och mer frestande. :)

    SvaraRadera