onsdag 8 december 2010

Lillörda´

Onsdag och jag har kommit hem från jobbet, natten har varit lugn och jag känner mej utvilad. Med -25 kan jag lova att det högg rejält i lungorna när jag gick till bilen, även jag börjar få ge vika för kylan nu. Hundarna vill helst ligga framför köksspisen (ved) och värma sig, Max som gärna tar ett varv runt stugorna skyndar sig med morgontoaletten för att få njuta av värmen inomhus. Hästarna står stilla på samma fläck och bara äter för att inte göra av med onödig värme och energi, går åt en del hö jag tror att vi klarar oss men om denna kyla fortsätter är jag tveksam. Tyvärr så har jag inte kunnat testa att rida Ögn pga denna kyla, har en gräns på -10 eftersom lederna särskilt knä och händer tar stryk av kylan. Nu vill jag har mildare och mer snö, hmm tänk att man aldrig är nöjd ;) vi har så lite snö att det knappt syns i skogen.
I kväll skall jag iväg och avnjuta julbord, det bästa med julbord är sillen av alla de slag. Äter bara kallskuret, är inte så förtjust i köttbullar, prinskorv, revben, jansons eller omelett. Gröten får jag skippa med tanke på mitt försök att minska kolhydrater, men jag kommer med all säkerhet åka hem mätt och belåten ändå.
I morgon kommer en kär vän att lämna gården, den har varit vår trotjänare i drygt 10 år. Den skall nu åka och tjänstgöra hos någon annan, vårt älskade blåbär skall bli skåning. Nästa vecka får vi istället hem blåbärets motsvarighet jätten.

Ha en kär onsdag, bjuder på en låt av en svensk grupp som kommer tyvärr splittras. Svårigheten är vilken låt jag skall välja, de har gjort många fantastiska. Men jag bjuder på en som gick rakt in i mitt hjärta när jag hörde den.

The Ark och Let your body decide

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar