tisdag 7 december 2010

Strulande nätvekt och datorer

Är nog det mest enerverande jag vet, idag har jag försökt få igån min gamla dator för att uppdatera hs mm. Eftersom jag inte ännu fått de program jag behöver till min nya, har även skaffat en smartbox från telia. Den funkar på alla utom min gamla dator obs! det har funkat fram till i dag, med det är inte de enda problem jag har min trådlösa skrivare funkar inte heller. Den har kontakt med routern men någonstand mellan routern och datorerna är det en "missing" link som antagligen lagt sig på tvären... Usch vad lite tålamod jag har till sånt här krångel.

Har gett upp för idag, håller på att fixa käk och sedan skall jag åka och göra em/natt.

Idag blir det tacosbiffar med grönsaker, måste erkänna att jag fuskade igår. Som jag skrev hade jag kolhydrats abstinens, så jag tröstade mej med lite jordnötter. Idag känns det mycket bättre, så nu hoppas jag att jag lyckats lura hjärnan en stund till :)

Ha en lurig tisdag, bjuder på ett citat av Arthur C. Clarke " Att läsa datormanualer utan att ha hårdvaran är lika frustrerande som att läsa instruktionsböcker om sex utan att ha mjukvaran."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar