tisdag 20 september 2011

God Förmiddag!

Ja nu sitter jag hemma vid köksbordet igen, har haft en varierad helg i paradiset. Kom upp torsdag kväll/natt, fredagen gick till att plocka och fixa iordning lite. Min far kom upp och vi tog en härlig promenad runt området, tyvärr var jag inte riktigt helt i slag hade en sur huvudvärk. Men vi åt lite och hade en lugn och lat dag, på lördag morgon tog jag och Buffy resan ner mot Anåfjället och startade på prov. Vi hade otroligt mycket fågel vilket var super kul samtidigt som jag inser att hennes respekt för ripor är obefintlig samt iomd även respekten för mej och pipan. :( Men fågel hittar hon, nu skall hon inte startas mer förrän jag har kunnat träna henne mer på fjäll. Skogen där funkar hon och respekterar fågel, men som sagt träning och tid är ju nyckelord i all hundsport.
Söndag då jag trodde att jag skulle få måla..låg jag i migrän istället fy vad jag avskyr denna jäkla huvudvärk. Sov i stort sett bort nästan hela söndagen, men på måndag vaknade jag super tidigt. Packade och städade och kom iväg tidigt hem, ingen ide att börja måla när himmeln öppnade sig och regnet skvalar.
Idag SKALL jag ut och träna vädret är bra och jag måste komma igång igen, har varit alldeles för mycket annat så träningen har hamnat lite på sidan...Inte bra, men nu skall flitigheten lampa lysa igen.
Ha nu en flitig tisdag, bjuder på en bild som Alex tagit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar