fredag 30 september 2011

Hej på Mârten!

Då har jag avslutat min natt, har handlat och hunnit städa. Och nu håller jag på att koka kålsoppa med kålkorv. Eftersom jag är den enda i familjen som äter kålsoppa kan ni tro att jag äter det en stund, men det gör jag med glädje :)
Jag har för länge sedan slutat att bry mej om tjaffs och struntprat, har nog via mitt yrke fått nån slags bullshit radar och öronen stänger per automatik. Men ibland går det inte att sluta att förvånas, tänk att det kan finnas så otroligt mycket dumhet som får härja fritt. Samtidigt som jag vill komma med ett påpekande, har man själv beslutat sig för att man står över alla andra då är det jävligt viktigt att man även besitter alla fakta. Annars är man bara en skugga av något man själv tror att man är, och tyvärr kommer säkerhetsnålarna tillslut brista. Då kommer fasaden ramla platt och sent vaknar synden!
Ha nu en upplysande fredag, jag kommer ha en underbar helg med nära och kära.
Bjuder på en låt, som jag tycker visar hur ruttna självgoda egen utsedda profeter är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar