onsdag 7 september 2011

Klantigheten själv!

Ja ibland slår den till, klantigheten. Och igår gjorde den intrång med buller och bång. Efter middagen åkte vi ut en tur för att jaga. Vi tar med Eya och hon lägger upp en fint sök, hon kommer upp mot där jag går och markerar 5 m från mej. Jag går upp efter henne och ser att hon är lite osäker " med andra ord är det en löpa", manar på henne och hon följer löpan ca 25 m och fäster ett stramtstånd. Då misstänker jag att nu ligger fågeln inte långt undan, Eya avancerar och jag skjuter. Och gör nog världshistoriens värsta bom :( på en stor fin tjäderhöna. Var/är så besviken på mej själv att ord räcker inte till. Men men that's life.
Idag skall jag fortsätta min kamp mot dammråttorna, ikväll skall vi fira.
Min älskade man sedan 22 år blir ett år äldre visare och snyggare :)
Ett stort grattis älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar