onsdag 14 september 2011

Speciell dag!

Gick av natten och for hem och fixade hundarna, sedan lastade jag på släpkärran pust, stånk , blod svett och tårar. Styrde kosan mot Karlstad, hämtade upp yttertaket till stugan fick lasta på det och vidare till Biltema och införskaffade nytt stödhjul till släpet. Vi har en mkt tung boogie kärra som väger...och ni kan tänka er vad jag fick slita innan jag fått den på dragkroken. Men nu kan jag enkelt snurra på hjulet :) På väg hem hämtade jag även ut mitt packet, och trots huvudvärk och ledvärk lyser jag nu ikapp med solen. Känner en oemotstålig lust att ge mej ut och träna. Men det skall jag inte! för jag skall inte göra ont värre, jag skall spara mej till helgen och jaktprovet på lördag. I morgon skall jag iväg och shoppa mat od inför min färd uppåt igen, tänkte försöka åka i morgonkväll då har jag hela fredagen på mej att greja.
Resten av dagen skall bestå i att vårda min skalle som opponerar sig över diskbråcket i nacken. Är väl en nerv eller nått som ligger i kläm, lyckades knäcka till mej igår vid en förflyttning. Men som sagt när vi får hjälp är det bra om hjälpen hjälper...Och jag har även fått förslag på schema, och jag kommer bara jobba en helg på fyra veckor och nästan bara dagturer. Tänk att ha kvällarna här hemma att åka på morgonen och få komma hem på eftermiddagen, snacka om lyxtillvaro.
Ha nu en lyxig onsdag, bjuder på ett citat av Mahatma Gandhi "Styrka beror inte på den fysiska kapaciteten, den beror på den okuvliga viljan."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar