fredag 28 maj 2010

Morgon kul med Max

Just nu ligger Max och sover sött vid min sida, han har varit på rajraj nu på morgonen. Eftersom vi har öppet för duvorna så kan de flyga som de vill, och jag misstänker att en duva farit lite mer illa ut. Max har jagat och säkert också lyckats nafsa av några stjärtfjädrar. Men nu sover han som en lite valp och drömmer snarkande söta drömmar om duvfjädrar som yr.
Har passat på att promenerat runt huset med snabeljohannes, skall snart börja packa och göra mej klar för avfärd mot Orsa. Men innan dess skall jag ut i solen och klippa Akira lite, hon har börjat få så mycket päls det märks att hon blivit två år. Nästa vecka blir också fullspäckad, på måndag skall jag och besöka en ny arbetsplats. Jag har ju fått en anställning men det innebär inte att jag inte även kan tänka mej att jobba åt någon annan, idag är det highest bidder som gäller. Och jag blev ganska sur igår när jag fick se vad min timlön låg på, och det är helt oacceptabelt att jag går och jobbar för så lite.

Nej jag har bestämt mej för att starta min egen verksamhet, skall börja i en liten skala. Och det jag kommer att satsa på är hund/förar kurser. Vill även försöka ha en liten tillbehörs försäljning, som sagt jag kommer att försöka men vill gärna ha ett arbete så jag vet att jag ändå får in pengar till att börja med.

Nog svamlat av mej. Ha en svammelfri fredag, bjuder på ett citat av Sören Aabye Kierkegaard " Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv."

2 kommentarer:

  1. Kul att du tagit beslutet!!! Det gäller bara att ha viljan för utan den blir det ju ingenting!! Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har bestämt mej. Måste försöka annars finns risken att man ångrar sig senare i livet. Och man har ibland valt bort saker som man redan ångrar och det är dumt att tillföra mer till listan över saker man kunde ha gjort. Nej så nu är det slur på att vara feg och inte våga !!!!! :D

    SvaraRadera