onsdag 5 maj 2010

Hurtbulle

Nja men jag gör så gott jag kan, jag kommer aldrig springa på gym och strutta runt tror inte att jag kommer att jogga/springa heller. Men jag promenderar, eftersom Buffy växer behöver hon få aktivera sig. Så nu är jag ute med henne på en runda där hon måste gå fint i koppel samt att hon får springa lös och lyssna på inkallning osv. Igår var hon lite bångstyrig efter att jag satte på henne koppet efter fri spring, hon drog och gick på bakbenen och drog sig mot den lilla dammen som grannen har. Vet ni vad som fanns där? Jo två änder....Gissa om jag blev stolt över min lilla tjej det kände hon på ett långt avstånd, tyvärr fick hon aldrig se dem eftersom de flög iväg och läget på dammen gör det omöjligt att se för en hund. Vi hade själva ett par som kom varje vår, tyvärr kommer and paret inte längre pga räven. Det var så mysigt när de fick sina små och simmade runt, men som sagt det enda viltet som är något att jaga på i våra trakter är ju älgen så räv, grävling, hare och fågel har fritt fram. Finns det någon räv/grävling jägare är du/ni välkomna hit :)

Varför tar jag inte saken i egna händer? Jag tycker räven är så vacker att jag inte skulle klara av att skjuta den. Jag är super löjlig när det kommer till kritan, det finns vissa djur som jag aldrig skulle klara av att skjuta och de är : räv, varg, lo, björn, järv och mårdhund.

Nu skall jag ta en vals med snabel Johannes och sedan får vi se vad dagen inbringar, ser ut att bli hyfsat väder idag.

Ha en hyfsad onsdag, bjuder på ett citat av Buddha " Allt det vi är, är resultatet av vad vi har tänkt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar