måndag 17 maj 2010

Super nöjd

Just nu har jag fjärillar i magen och är barnsligt glad. Har lagt ner ensam tid på Akira idag, vi har tränat med apportbocken och det har gått super bra som alltid. Men nu i kväll tog jag en pippi i en plastpåse och vi gick ut, hon fick springa runt och få av sig lite energi. Medans hon var borta en sväng lade jag ut pippin, när hon kom tillbaka beordrade jag apport hon sökte upp den och leverade perfekt. Upprepade två gånger och båda gångerna gjorde hon ett kanon jobb, är så nöjd över henne för apportera fågel har verkligen varit ett trauma. Men skam den som ger sig :) Men jag skall inte ta ut allt nu, vi kommer fortsätta träningen har två veckor på mej då skall alla bitar sitta på plats "hoppas jag".

Anmälningarna är nu alla upplagda och fördelningen är:
Pointer 3 st
Irl. setter 2 st
Eng. setter 3 st
Gordonsetter 53 st
Har gjort en kompletterande rosett beställning, påbörjat försättsblad och sponsor lista.

Men nu skall jag natta mina blå, är en ny spännande dag imorgon.
Ha en god natt.

2 kommentarer:

  1. Oj, det var vågat att lägga ut fågel sådär!! Jättebra:-)) Duktig du e med utställningen, det kommer bli super! KRAM! Och du.. vet du vad jag skall göra idag??? Jo, RIDA!! Jag är sååå glad!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att komma igång med ridningen igen efter ett uppehåll.

    SvaraRadera