fredag 21 maj 2010

Snurrigt värre....

Igår hämtade jag Heitur i Valbo, vi skulle ha en bekväm resa hem. Nu kom jag iväg lite senare än vad jag först planerat men som sagt några timmar hit eller dit. Heitur skulle få åka i min grannes super nya fina Umesläp, resan går jättebra han står nöjd i transporten. Men jag behövde fylla bensin, ser en mack och svänger in. Väl där ser jag att taket över pumparna är 2,90 och sluttande, blir tveksam över om jag kommer kunna köra där. Går in och frågar i butiken om någon kan hjälpa mej att backa bak så jag kan välja en annan station, får till svar att det är inga problem för mej att köra under där. Är fortfarande tveksam då erbjuder sig en att kolla medans jag kör, han ger klartecken och jag börjar sakta rulla fram, han vinkar glatt fram mej ännu längre och jag fortsätter köra......PANG.......killen viker sig dubbel av skratt jag stannar går ur bilen ser takluckan i 2 delar. Blir så chockad arg att jag blir som handlingsförlamad, slänger in luckan i transporten sätter mej i bilen och kör. Några hundra meter senare slår verkligheten till och jag blir både skitförbannad och ledsen, jag bad om hjälp. Tack så J***A mycket för ingenting...
Hur gick resan vidare, jo före Molkom började regnet och det slutade inte förrän vi korsade skylten med Arvika kommun, så Heiturs resa började lugnt, behagligt för att bli bullrigt och sedan med fotbad. Men han är en härlig individ som inte var särskillt berörd av det inträffade, utan går i hagen och gnäggar efter sina vänner som han saknar. Nu har han tre nya vänner och i morgon kommer Ögn hem och då lägger sig lugnet över oss igen.
I morse var jag även och träffade hela gruppen som jag kommer att bli en del i, det blir spännande och vi drar igång på måndag och kommer att börja gå på vårt schema från den 7 juni.
Min nya arbetsgivare är Eda kommun jag kommer att arbeta som personlig assistent, vi har ett bra schema och min nya chef verkar vara en positiv och lättsam person. Det bästa är att jag kommer (även om jag får högre tjänstgörning mot innan ) kunna förverkliga mina drömmar. Nu hoppas jag på att det blir en bra grupp som man får energi från inte blir av med, förutsättningarna finns där.
Ha en förutsatt fredag bjuder på ett citat kinesiskt ordspråk " Förvirring är första steget på väg mot något nytt." (har aldrig varit mer sant)

2 kommentarer:

  1. Du... den där killen som skulle hjälpa dig.. som skrattade... han skulle jag vilja ge på en smäll!! Grrr:-) Men hoppas att det löser sig med luckan.. tids nog kommer vi kunna skratta åt eländet..:-) Kram

    SvaraRadera
  2. Misstänker att min handlingsförlamning, i själva verket var spärren för att inte begå grov misshandel ;)Och ny lucka på plats och det var en lättsam historia att byta, så skrattet kommer nog :)

    SvaraRadera