tisdag 4 maj 2010

Ortoped

Idag skall jag träffa en ortoped i Karlstad, har en armbåde som inte riktigt vill samarbeta med resten av kroppen. Men nu hoppas jag att få hjälp så att även den kroppsdelen hänger med, jag tillhör kategorin som har hög smärtgräns. Vilket är bra iof för annars hade jag nog inte velat gå upp ur sängen vissa dagar. Men nu känner jag att min armbåge ställer till med lite för mycket huvudbry, jag kan nämligen inte plocka ut en tallrik ut skåpet eller osten ur kylen utan en ohygglig smärtstöt. Och eftersom jag lider av selektivt minne :) så kan ni bara gissa vilken arm jag alltid använder.....just det. Men det ställer även till problem när jag är ute med hundarna, om jag måste korrigera eller om det blir tvärstopp då blir det också en slitning på min armbåge. Och jag har märkt att jag har lagt till med en konstig hållning vilket kan resultera i felbelastning och andra skador. Det som är lite lustig är att jag satt och läste om just armbågar, och eftersom min smärta sitter både på utsidan och insidan lider jag antagligen av både tennis och golfarmbåge :) två sporter som jag INTE sysslar med haha. Men det skall bli intressant och höra vad vi kan hitta på med denna urusla kropp som i princip vittrar sönder....

Ha nu en osportig tisdag, bjuder på ett citat av Stig Johansson " Av alla mänskliga band är nagelbanden de starkaste. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar