lördag 22 maj 2010

Idag kommer

Ögn hem, eller jag skall åka och hämta henne. Stängsel är snart klart, räknar med att åka runt lunchtid. När jag är hemma skall jag faktiskt ta och bygga en roundpad i ridbanan, då är det bara att fortsätta utbilda den unga damen. Jag har en ridbana på 30*60 m och tänkte göra roundpad på 20 m i diam. vill ha ytor. Jag tycker det är bra att träna i en ridvolt eftersom hästen måste gå dels i ett böjtspår, vilket mjuknar upp sidorna särskilt eftersom hon är 5 gångare och har lätt att bli passaktig. För att även sedan lägga ut cavaletti så hon också får lyfta på benen och söka sig trav istället för pass. Jag är av den tron att om inte grund gångarterna funkar funkar inte heller bonus gångarterna.... Denna helg måste jag hinna förbereda allt eftersom jag börjar mitt nya jobb, vilket också är väldigt skönt kan lova att gå arbetslös gräver djupa hål i fickorna. Nästa helg är det klubb helg i Orsa, det ser jag framemot skall bli trevligt att träffa kända och okända med samma intresse och förväntningar. Är så glad att jag har haft en sådan disciplin när det kommit till förberedelserna inför utställningen, om jag inte haft det hade ett oorganiserat kaos utbrutit har nog lyssnat på min magkänsla att planering och prioritering har varit viktigt just nu.

Nej nu skall jag inte missbruka min planering.

Ha en planerad lördag, bjuder på ett citat av Alan Lakein " Att planera är att flytta framtiden till nutiden så att man kan göra något åt den."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar