torsdag 13 maj 2010

Säga vad man vill

Men regn är det värsta väder som finns, det är deprimerande surt och kallt. Jag avskyr regn, grått och trist, det enda positiva just nu är att det inte blåser. Fick ett efterlängat packet i posten igår, tyvärr han jag inte hämta ut det men jag kan avslöja innehållet...det är rosetter mm till utställningen och det har faktiskt kommit in en del anmälningar så jag tror att det kommer bli en mycket trevlig dag. Denna helg skall vi försöka fixa kommande vinter ved, det går åt ca 35-45 kubik att värma upp vårt lilla hus :) Men som sagt allt arbete med ved är faktiskt lönsamt, vi eldade nästan hela vintern som var och vi hade en tredjedel av vår grannes el räkning, då har vi ett dubbelt så stort hus som dom...Alla bäckar små och som sagt det finns mycket roligare att lägga pengar i än el räkningar. Hade tänkt att grill premiär denna helg men jag skjuter nog upp det, orkar inte stå ute och grilla i regnväder grillat smakar inte lika gott när det regna tycker jag.

Jag håller också på med planeringen inför vår kommande valpkurs/träff, något som jag verkligen ser framemot. Det är många bitar som skall på plats, logi, kursinnehåll, mat, vi har ju även planer om att till hösten erbjuda träning i fjäll och de som deltar nu har ju företräde till fjällkursen. Oj nu har jag hoppat fram långt i tid, jaja hellre höst än denna vår...

Nej nu skall jag försöka trotsa regnet och ge mej ut i trädfällning.

Ha en fällande torsdag och en trevlig kristiflax, bjuder på ett bättre än... " Bättre att vara vederhäftig och värdig än häftig och vedervärdig."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar