onsdag 12 maj 2010

Nu blir det lite jobbigt

Det är ju ingen nyhet att jag är arbetslös och söker arbeten, har skickat iväg en oändligat massa ansökningar. Och nu börjar jag få svar på alla ansökningar, hela nästa vecka skall jag springa på intervjuer. Har nu fått en massa olika erbjudanden och mitt största bekymmer är att välja rätt. Jaja det ger sig, skall gå på min magkänsla och självklart lönen jag tänker inte jobba gratis! Jag är inte och kommer inte bli Florence Nightingale, och de som hävdar att lönen inte spelar någon roll ljuger. För idag kan ingen överleva på vänlighet och omtanke, för vårt samhälle har inte längre utrymme för det. Idag är det status och köpkraft som är måttstock för mänsklighet. Jag kommer utveckla mina tankar om vår välfärd/underfärd i ett annat inlägg. Men nu måste jag sätta fart skall iväg och träffa min jbbcoach.

Ha en jobbig onsdag, bjuder på ett citat av Ellen Kay " Ytlig välgörenhet är som att tända rökelse vid samhällets smutsiga kloakutlopp."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar