onsdag 27 april 2011

Kontrasternas mästare

det är nog jag, som kan gå från att vara en riktig lugn och avslappnad person till att fräsa runt i 190 x 25...
Har under påskhelgen bara tagit det lilla lugna och bara njutit av tillvaron, igår startade jag dagen genom att tända en explosion i baken.
Ut med de 4 hemmavarande hundarna och sedan in och skura och städa, ut och plocka fram trädgårdsmöbler, olja in dom och sedan klippte vi gräs och vi spikade ihop vårt insynsskydd. Iväg och handlade fixade iordning grillen, och hade grillpremiär. Iväg hem till min gode vän och skulle lasta den lilla killen som jag lånar som sällskap till Ögn. Och nog för att han är liten, men en liten häst på bakbenen blir en stor häst, 3 timmar håll vi på innan vi tillslut lyckades "bära" honom in i transporten. Hmm har idag muskler som antagligen legat i dvala läääänge men nu gör sig mycket påminda om sin existens. Väl hemma ut men grabben och allt ser ut att gå bra, 23 ringer telefonen då har 2 st hästar setts motionerandes längs vägen... jaha ut och får en extra motionsrunda, får in de 4 benta jättarna i box och traskar in nu är klockan 0030 och ögonen går i zenit.
Just nu har lugnet åter lagts sig, hundarna är ute i sin hundgård, mina rödhåriga huliganer går och knaprar på hö i sin om stänglade och förstärkta hage och jag har nu intagit frukost position.
Idag skall jag iväg och göra ringsekreterar provet....det kommer tyvärr gå åt pipsvängen, varför? jo jag har hört att det är bra att läsa inför prov något som jag totalt missat!!!Men men fler tillfällen ges och jag får bara räkna med att göra om det, som sagt ibland kommer liksom livet i vägen...
Ha en livlig onsdag, bjuder på en bild av nykomlingen Kjaran!

5 kommentarer:

  1. Oj! Lät jobbigt!! Håller tummarna för dig idag! KRAM

    SvaraRadera
  2. Nej då, en vanlig dag i hos mej :) Och jag behöver verkligen de extra tummarna idag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. det där känner jag igen...har inga hästar nu,men har haft, Hoppas du klarade provet i dag
    Du har en trevlig blogg och kul att få se en bror t Elvis.
    Han går bra att jaga med,men det är apporten som inte funkar,tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Människan ska vara lat men effektiv....och då är man precis så som Du är :-))) Känner igen mig själv, det är ALLT eller inget :-D
    Ha en effektiv dag !!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack Eva, tycker att det är super trevligt att äntligen få se max bror :) Och tyvärr så gick provet åt pipsvängen, men det visste jag och jag var inte den ende var bara en som klarade sig. Vi älder har en förmåga att alltid få livet emellan på nått sätt..Men fler tillfällen blir det.
    Ja Kina ordet lagom är nog bara ett ord utan mening för min del :) Men å andra sidan vem vill vara lagom när man kan vara unik :)Som vi!
    Kram

    SvaraRadera