söndag 10 april 2011

En annorlundag dag!

I går hade vi en kör dag, Först grejade vi här hemma. Sedan fick dottern övningsköra till Charlottenberg där vi inhandlade skor och vårjacka, färden gick sedan vidare hemåt via Arvika där vi var in och handlade och sedan in och tankade. Väl hemma bytte vi chafför och grabben fick ge sig ut på sin första kör tur, lovar att det var gött att slänga sig på soffan och slappna av till körslaget efter det! Nej då! de är faktiskt bra på att köra båda två, grabben har ju manövrerat traktorn här hemma så han är inte helt grön. Tjejen har faktiskt kört en hel del, men det är inte så lätt att få till det när hon inte bor hemma. Men det blir bättre nu när vi fixat i ordning hennes bil. Vi satt faktiskt igår och fixade hela utstyrseln inför hennes stundande student, examensklänning, balklänning och skor är inhandlade champangen står på lagring :)Sedan har vi även tagit ett ångestfyllt beslut, hennes lägenhet kommer vi att säga upp. Eftersom vi inte vet vart hon kommer att hamna, känns det som ett bra val att inte riskera att kanske behöva stå för två hyror i höst. Nu kan vi bara invänta intagningsbesked och planera utifrån det. Än en gång vill jag rosa NNFK, för suverän service och varma deltagande iom Akiras strykning. Men vi kommer igen större starkare och bättre i Lofsdalen ;)Det är nu det som står högst på min trevlighetslista, att få träffa alla trevliga glada deltagare. Själv lär jag träna löpning eftersom jag skall gå med 3 hundar i 3 olika klasser, passar på att lämna in en önskning om uppehållsväder. Nu nu skall jag sätta mej ner med lite inför deklarationen göra...och det är min favoritsyssla...NOT. Hoppas ni får en favorit söndag, bjuder på ett citat av Buddha mycket tänkvärt "Det är en människas sinne, inte dennes fiende eller ovän, som lurar in denne på onda vägar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar