torsdag 7 april 2011

Helg!

Fin arbetsvecka efter ledighet 2 dagturer sedan ledig. Klagar inte på en sådan mjukstart, det jag däremot kommer klaga lite över är min jädrans lymfknöl. Har haft strul med den länge nu, den är bra en vecka sedan börjar jag få obehag. det värsta är att när känningen kommer så under natten när det verkligen värker får jag feber inatt var jag upp och tempade 40 :( Men sedan på morgonen har jag ingen feber men mycket ömhet på högersida av halsen detta varar i ca 3-5 dagar sedan går det ner för att veckan efter återkomma. Har varit bra nu i nästan 1,5 vecka men igår eftermiddag började jag få känning igen. Har varit hos läkaren och då var det inget fel utan fick svar att det var nog en efter reaktion på en flunsa. Men nu borde väl den flunsan som jag hade i december vara ute ur mitt system? Eller! Ja ja får nog ta och ringa och beställa en ny tid, blir ju lite trött av detta. Samtidigt känns det som om jag inte gör annat än att ränner till läkare, har ju varit där med min axel och sedan var jag ju och kollade min lymfa i januari. Borde få klippkort snart...Men vi skall vara tacksamma över vår sjukvård, och inte ha dåligt samvete för att vi nyttjar den. Men tyvärr tillhör jag dem som är uppfostad till att inte vara till besvär. samtidigt betalar ju jag min avgift som alla andra så till besvär eller inte nu vill jag ha ett svar och om det inte finns nått svar vill jag ha det svaret. Men det får bli en annan dag, för jag är även expert på att skjuta upp allt som har med mej själv att göra. :) Ha en uppskjuten torsdag, bjuder på en låt från ett svenskt musikgeni. Han finns inte längre med oss, hans sjukdom blev honom övermäktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar