torsdag 14 april 2011

Ny dag och solen skiner!

Hade -2 under arla morgonstund, men vad gör det när solen skiner med all sin kraft! Vi hade ett mycket bra möte igår, och jag ser fram emot det stora jaktprov som vi kommer anordna i Ljördalen 4 dagar kombinerat fjäll, skog! De ni ;)Kurser kommer att hållas på olika platser osv... Efter ett sånt positivt och upplyftande möte riktigt sprular jag av energi, jag kommer ha en mycket hektisk sommar. Vilket gjorde att att jag tog ett beslut igår jag kommer att ta tjänstledigt mina arbetshelger. Har ju aspiranttjänstgöring som skall göras och jag har kurser! och hör och häpna har även vänner och släkt som jag gärna skulle vilja besöka :o Innan mötet igår möttes jag och mina goda vännina och åt lite mat och bubblade om allt möjligt, ja ja hund så klart! Är så glad över att få höra att A. Bianca mår så gott och att hon utvecklas till en hund med mycket jaktlust :) Idag hade jag tänkt hinna med en kätting tur samt börja trimma Eya, är ju inte länge kvar till Lofsdalen och utställningen. Skall nog även försöka hinna ta maskinen över Max också, innan värmen hinner ifatt oss. Sedan är det dags att bege sig till jobbet för en em/natt. Ha nu en sprudlande torsdag, bjuder på en bild av den väg som jag kör till jobbet på! Som för tillfället är förenad med livsfara att köra på!!! Men men så är det att bo på landet, men jag lovar att jag upplever nog mer djurliv på en resa än vad en statsbo gör på en livstid! Nu är det mycket ringduvor, orrar och tjädrar som sitter i vägkanten och grusar upp sig :)

2 kommentarer:

  1. Vad rätt du gör som tar ledigt, jobbet ska inte inkräkta på fritiden :-)
    Ser att du oroar dig för värmen , de problemen har vi inte här, jag tror mina hundar får behålla pälsen och själv behåller jag långkalsongerna på åtminstonde tills i juli.... ;-)

    SvaraRadera
  2. Blir nog inte så mycket fritid ändå utan trevligt jobb ;) Ja här har jag nu 21,5 i solväggen. Och Max och han päls kommer inte riktigt överens i värmen :D

    SvaraRadera