måndag 18 april 2011

Tiden rusar

för fort. Igår när jag gick av efter 25 timmar ilade jag hem för att bli av men lite inarbetad frustartion. Det var ett tungt pass, inomhus i värsta solväder. Ajja går inte alltid att styra jobbet! Väl hemma tar Eya och kopplar på kättingen och far iväg, vi fick även uppleva ett spontan stånd iförd kätting på kanadagäss..Man tar vad man har :)När jag var tillbaka for jag och grabben iväg så han fick övningsköra lite, sedan var klockan kväll och dags för lite utfodring av två som fyrbenta. Jag kom aldrig åt min dator igår, grabben höll på att redigera en film som han och några klass kompisar gjort. De filmade mot greenscreen, och sedan har han suttit och letat reda på egyptiska bakgrunder att redigera in. Måste säga att jag är imponerad över vad duktig han är på att fixa och trixa med sånt. Detta var nämligen första gången han gjort något sånt, och programet fixade vi förra veckan så det var inget han hunnit öva på. Vad handlar filmen om jo egyptiska gudar, har själv inte sett den men ser fram mot att göra det. Idag skall jag även iväg på domarsekreterar utbildningens tredje och näst sista träff, nästa gång är det dags att skriva upp...Får lite ångest har faktiskt inte läst något, men ibland är livet i vägen! Jag hoppas vekligen att jag klarar mej så jag kan göra min aspiranttjänstgöring så snart som möjligt. Nu hoppas jag bara på att vi kan få en eller två apportdomare till Värmland, som fortfarande är ett stort svart hål i fågelhundsvärlden, och om detta inte går hoppas jag att få svar på om det går bra att anlita norska domare. Det är ju inte så att jag är den enda i Värmland med omnejd som har fågelhund, finns faktiskt en hel del duktiga hundförare här. Men det vore nästan lite skämmigt om det är så att det inte skulle gå att auktorisera någon i Värmland utan att vi som bor här måste ta hjälp från ett annat land :o Hoppas ni får en auktoriserad måndag, bjuder på ett citat av Wiliam Blake "Skam är stolthetens kloak."
Och en bild från igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar