fredag 8 april 2011

Fredag!

Och snart bär det iväg till Karlstad, skall dit och handla grejor för gubben har tre veckors komp som skall tillbringas uppe i Härjedalen. Jag och grabben kommer åka dit och hälsa på under påsk, men han kommer vara där uppe och slita och släpa. Vi måste bli färdiga någon gång...Fast mycket går inte att göra ännu, då halva taket skall läggas om samt att väggarna skall brädfodras. Men allt annat små pyssel som lister od invändigt och annat små fix. Men innan han börjar och greja skall han starta på prov på måndag, vi får hoppas det iaf. Vi skall ju som sagt till veterinären idag och jag hoppas att allt är ok och att hon bara är i en svacka av något slag, annars kommer vi göra någon på reservlistan glad. Måste säga att vi trivs riktigt bra i vår klubb NNFK, de har alltid ett gott bemötande och de som är ansvariga för de olika proven är proffsiga och engagerade. Om jag igen skulle få lust att delta aktivt i en klubb igen skulle det vara för den! Annars skall jag iväg på möte med NGK skogssatsning nästa vecka, vi skall försöka lägga upp en aktivitetsplanering inför våren-hösten. Detta är något som jag brinner lite för, vi är ett sådant glatt gäng som träffas och smider planer om hur vi kan blir bättre och hur vi kan få andra att vilja bli bättre. Och här finns ingen prestige utan alla är lika viktiga, för ingen kedja är starkare än sin svagaste länk och när man väl sätter det i proportion inser man att högmod leder oftast till fall. Och jag kan också meddela att jag har av Jägarförbundet Värmland och av Arvika kretsen blivit godkänd för att ta instruktörsutbildning, vilket jag är mycket glad över så jag kommer att i början av juni tillbringa en vecka uppe på Kullen utanför Ludvika. Detta ser jag mycket fram emot dels att lära känna andra med samma intresse oavsett ras, och framför allt lära mej MER :) Nej nu skall jag ta och packa iordning inför vårt heldag i Karlstad, håll nu tummarna för att Akiras apati bara är en släng av vårdepression och att det går över. Ha nu en solig hjärtlig dag, bjuder på en trudilutt som vi sjöng på jobbet igår, skal tilläggas att jag personligen sjunger hellre än bra men det blir uppskattat av min brukare. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar