torsdag 21 april 2011

Tack!

Jag har haft gläden av att äga tre underbara hästar somtyvärr ryckts bort från mej för tidigt.
Leista frá Thvera hon var en import och henne förlorade vi pga eksem/allergi hon han ge oss två mycket fina föl. Ett av fölen var Nattrún från Nole mitt hjärta, henne förlorade vi pga någon sjuk människa som skar henne. Och nu har även Heitur från Smedbygget gått oss förlorad.
Denna dikt är till mina älskade isläningar.


Att få älska och att blivit älskad det är en gåva,
att fått uppleva er mina vänner är stort vill jag lova
Nu er resa går vidare utan att jag är med
nu ni själva väljer vägen och svär hästen ed
Ert inträde i trapalanda har ni förtjänat
ni har varit underbara för oss som ni tjänat
I mitt hjärta ni alltid kommer finnas
och i mitt huvud kommer jag alltid att minnas
Våra vägar har korsats av olika skäl
och ni hade ett högre syfte än att stanna här
Så spring och var fria i landet de gröna
och tack för allt mina älskade sköna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar