lördag 21 maj 2011

En fattigare!

Nu har vi tre hästar kvar i hagen, Ögn har nu åkt iväg inför sitt kärleksmöte med Brodi. Det hade redan kommit några andra ston, är så härligt att se när man släpper ut sin häst på en enormt bete men nya hästar. Blir lite som att "se vad jag kan, och vad snygg jag är" fast det är mänskliga värderingar...Hästarna mäter helt andra muskler :) Som vanligt glömde jag kameran, men jag fick lova at komma tillbaka och ha med Alexander. Verkar som om han kanske kommer att kunna tjäna en hacka på sina foton:) Som vanligt när man åker hem till denna familjen känner man sig alltid så välkommen, de är verkligen varma och underbara människor.

De ston som gick i hagen redan var mycket flotta ston, nu fick jag även chansen att jämföra och jag måste säga att Ögn är nog en oslipad diamant. Har nu iofs fått höra det från olika "kunniga" hästfolk, hmm jag kanske bör ta mej en funderare på att kanske satsa lite på henne. Hursomhelst så kommer hennes avkomma bli en ganska bra blup häst, tänk om...

Vi har även fått en underbart väder, men det blåser lite för mycket för min smak. Men solen skiner och jag har snart betat av HELA tvätthögen/erna. Nu skall jag försöka börja trimma lilt på Buffy, tiden går som sagt alldeles för fort.

Ha nu en slowmotion lördag, bjuder på ett citat av Abraham Lincoln " Vad du än är, var en god sådan."

Och en serie bilder av Yes







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar