fredag 20 maj 2011

Pyssel!

Jag är inte den pyssligaste av pysslingarna, men ibland glimtar det till. Jag brukar normalt INTE köpa blommor ute, men serni det skall det bli ändring på. Har fått en sådan oemotstålig lust att plantera uteblommor...är riktigt överraskad själv! Nåja vill inte hålla på med rabatter och sånt men jag vill ha ett par snygga krukor med några blommor i. Men nu till 10000:- frågan vad skall man ha? Finns ju en uppsjö av fina blommor, men jag är beroende av att de är tåliga och överlever om jag skulle råka (ofta) glömma vattna. Jag vill ha färg helst inte rosa! Men gult, blått, lila, vitt och om det skuille vara något i hästväg ev. rött. självklart funkar grön :)

Blir själv lite brydd över vad jag skriver...Men det kanske är så att jag börjar bli äldre och helt plötsligt uppskattar den otroliga skönhet vår jord besitter i form av blommor. Kom gärna med tips och skriv gärna blommornas namn och gärna ev. skötselråd. Som sagt jag är en total novis!

Ha nu en uppskattad fredag, bjuder på ett citat av Robert Lynd " Finns ingenting där fåglarna skiljer sig mer från människan än i förmågan att bygga och ändå lämna landskapet orört."


Och en bild på godingen Yes




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar