torsdag 26 maj 2011

Sommar och plågor

Det är konstigt men varje sommar samma sak, solen skiner fåglarna kvittrar. Jag försöker få lite solljus på min vinter blekfeta kropp, men då har vi plågorna...Kryp,kryp och åter kryp det är humlor det är flugor det är en massa kryp som flyger omkring, och då har jag inte ens börjat med de kryp som faktiskt kryper...Huvvaligen spindlar och skalbaggar och andra konstigheter som fästingar och en h-vetes massa osynliga parasiter som vi får i oss.
Men visst är det värt lite plågor för att få njuta lite i solljuset ;)Idag ser det ut att kunna bli en superfin dag, gårdagen blev inte så fin "vädersmässigt" som jag först förutspådde. Men vad gjorde det jag hade en varm dag ändå, har faktiskt tänk bjuda på den låt som de säger kommer bli den stora sommarplågan. Jag tycker själv att den är skitkul, och texten mellan refrängen är riktigt bra ;)
Idag skall vi även på återbesök, nu hoppas jag att blodproven kommer visa en förbättring. Hon är som en bomb som snart exploderar av outnyttjad energi, hon är ju den av hundarna som gått max och lite till. Nu håller vi tummarna för att vad hon nu har lidit av "infektion" är borta.
Ha nu en lovely torsdag, och här kommer den utlovade musikplågan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar