fredag 6 maj 2011

På G

Ja nu har jag ägnat dagen åt att städa, något som INTE blivit gjort de senaste dagarna. Jag behöver väl knappast tillägga att det var mycket nödvändigt! Men nu känns det rätt skönt, huvudet är inte helt tillrätta lagt men på god väg. Förutom städning skall jag iväg och handla lite inför helgens firande, vi skall ju fria grabben samt passa på att gratta min mor som fyllde förra veckan. Funderar på att köra en favorit i repris marängtårta med chokladgrädde och kolakräm, laktosfritt så klart. Cheesecake är ju också poppis inom familjen, kanske skall slänga ihop en sådan också. Ja vi får se vad jag trixar till med.
Ikväll åker även Beisla hem, hon är en sån härlig hund tror hon tycker det är super kul att vara här på kollo och få leka med likasinnade.
Förövrigt så började dagen med gråttdisigt väder, men nu verkar det minsann som om solen kommer att vinna kampen om väderleken. Inte mej emot, får gärna bli en varm solig helg. Behöver att få in lite värme i mitt sinne och kropp efter denna vecka!
En varm fortsättning på fredagen önskar jag er! Bjuder på en låt från ett av mina favorit band, som vanligt innehåller denna en mycket tänkvärd text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar