måndag 9 maj 2011

Underbara trygga hane!

Än en gång bevisar Max att han är den absolut bästa hane som på denna jord befinner sig! Han lever tillsammans med 3 tikar och en lite "skit" av hankön :) Men nu när Buffy är i sitt första löp tar han så väl hand om henne, han tvättar och pysslor om. Dock lämnas de absolut inte själv tillsammans! Men han är även hennes livvakt, för det finns många hundar av hankön i byn, och lika många ägare vars föräldrar skulle ansträngt sig lite mer under sexualundervisningen!
Jaja men iaf, de vet inte att hanar följer en instink som lyder göka, pöka, utan låter sina hanar ränna runt lite som de vill. Jag tillåter inte mina tikar gå lösa under löp, men vill gärna fortsätta gå promenader med dom. Och här kommer då Max till sin fulla rätt! Idag kopplade jag på kättingen på Buffy, tar med Max som chaperon. Han fullföljer sitt uppdrag till pricka, och mycket riktigt så rusar det ut en han hund. Jag informerar om att jag 1 har en löptik 2 och även en hanhund. Hunden fortsätter sin färd mot oss, och Max ställer sig lugn och tryggt emellan. Inte ett morr eller tandvisning utan med hela sin överlägsenhet bara står stilla som en fura. Den andra hanen morrar och visar tänder och Max bara fortsätter ignorera tills ägaren kommer då vänder han lite klämkäckt på klacken och vi fortsätter att gå... Kan jag säga annat än KÄRLEK!!! Gud vad jag älskar den hunden i situationer som detta. Underbara, fantastiska, trygga, (slut på adjektiv) MAX...
Nu skall jag ta Akira på en tur, om jag hinner kanske Eya dessa löper dock inte så Max uppdrag som förkläde är över för idag! Bjuder på en otroligt fin låt av Sam Brown.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar