tisdag 10 maj 2011

Jämmer och elände

Kommer hem efter avslutat nattjobb, som vanligt öppnar jag hundrummet för att ta flocken på morgontoalett. Väl vid dörren blir jag lite konfunderad när det normalt ivrigaste och gladaste av alla inte är på plats. Går in tillbaka till hundrummet och där ligger Akira orörlig, jag böjer mej ner och hon gör ett tappert försök till att resa sig men tyvärr har hennes bakdel gått i strejk. Pratar lite lugnande med henne och beslutar mej för att gå ut med de övriga och ringa upp djursjukhuset. Fick besked om att komma in omgående, slänger till gänget mat och bär Akira in i bilen.
Väl på plats och jag skall lägga henne på golvet på en gosig filt som peronalen hämtar, då minsan dög inte det utan hon lyckas släpa sig upp och dunsar ner på mina fötter.
Veterinären kollar igenom henne överallt sträcker och böjer alla leder och klämmer på buken, kollar halsen och ändtarm och lite till...Hon reagerar inte alls på lederna förutom en armbåge men som han sa att det är inte orsaken. Utan kan vara ytterligare ett difust symtom, med andra ord blev det taget nya blodprov och vi kommer ha en telefontid nu i eftermiddag samt på torsdag när borrelia provet är klart. Hon har feberoch är smärtpåverkad, och är allt annat än den glada pigga Akira vi är vana vid. Vi har fått antiinflamatioisk och smärtstillande medicin så länge tills de vet vad de ev. behöver sätta in.
Min högsta önskan just u är att Akira börjar prata och kan själv berätta vad som är fel. Min/vår älskade charmiga energiknippe.
Just nu sitter jag i dotterns lägenhet i Karlstad, Akira har fått hedersplatsen i sängen och vi skall gå och handla lite så jag får äta lite frukost. Har inte intagit fast föda sedan lunch igår! Känner att jag har en mäktig huvudvärk på gång :(
Nej nu skriker magen efter mat, så det blir att pysa över till butiken och inskaffa lite bukfyll.
Ha en bättre dag än mej! Bjudr på en låt som beskriver lite hur jag känner just nu!
Chris Rea Road to hell!

1 kommentar:

  1. Fy vad jobbigt...hon kan inte ha blivit biten av ngt (orm)??? Hoppas att Akira fort blir på bättringsvägen. Kram

    SvaraRadera