tisdag 3 maj 2011

Tillfällig sinnesförvirring!

Hade nog vädergudarna nu på morgonen, solsken och snö! Det är livat i luckan om dagen, vår flock har utökats av Beisla. Och lille Yes blir så arg när han inte får vara med och busa med de stora tjejerna, och han skäller sitt orättvise skall. Avskyr skällande hundar och jag lovar att det kokar både här och där, och Max blir lite överbeskyddande nu när Buffy löper och hans älskade Beisla är här. Jodå är nog ut ett par gånger och skäller jag med!
Har inte blivit så värst mycket sömn inatt, men så är det ibland! Och två nätter på rad är inte bra, men jag hoppas att jag får sova i natt eftersom min ledighet är slut och i morgon börjar allvaret. Idag måste jag också sätta mej ner och plugga lite inför mitt stundande prov. Hovslagaren skall jag försöka få tag på samt veterinären så vi får vacc både hund och häst! För den 14/5 skall Ögn lämnas iväg till en stoflock, och veckan efter kommer den tjusiga Bodi. Förhoppningsvis blir det tillökning på gården i början mitten av maj nästa år! Men nu får jag ta och sätta lite fart skall försöka hinna med 3 x kätting idag också.
Ha en störtskön tisdag, bjuder på en bild av de bästa vännerna Beisla och Max i snö vädret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar